A fi operator pe canalul #deva implica obligatii si avantaje si/sau beneficii foarte putine.
Mai jos vor fi enumerate obligatiile operatorului. Nerespectarea acestor obligatii poate duce la sanctionarea operatorului prin suspend si chiar remuser in cazul repetarii greselilor sau in cazul in care are un comportament nedemn de a fi operator pe canalul #constanta. 1. Un operator este obligat sa isi exercite toate atributiile ce i se revin.
2. Un operator este obligat sa respecte userii in aceiasi masura ca si pe operatori.
3. Obligatia principala a unui operator este sa vegheze la buna desfasurare a discutiilor pe canalul #constanta si sa incerce cand se poate sa modereze eventualele discutii in contradictoriu.
4. Un operator trebuie sa cunoasca comenzile la X cat si comenzile de IRC, si ceea ce sa faca in conditii de takeover, massban, flood cu boti, etc.
5. Un operator este obligat atunci cand este online sa stea pe canalul #deva, dar daca este inactiv se poate deopa si este obligat sa ramana pe canal.
6. Un operator este obligat sa ajute userii cu eventualele intrebari legate atat de canalul #deva cat si de IRC. Operatorul poate trimite userul pe canale specializate de "help"
7. Operatorul trebuie sa aiba o atitudine respectuoasa, amiabila, cooperanta, atata timp cat este tratat in aceeasi masura. Daca un user trateaza un operator cu lipsa de respect, operatorul are dreptul sa il ignore si daca acest lucru se intampla pe canal, operatorul va lua masurile de rigoare.
8. Operatorul NU are voie sa dea kick sau ban pe canal pentru motive personale sau pentru discutii din private.
9. Operatorul trebuie sa specifice neaparat MOTIVUL la banuri cat si la kickuri. In cazul in care nu se specifica motivul, alt operator indiferent de nivel, are voie sa scoata banul, si cel care a setat banul va fi atentionat.
10. Durata banurilor prin X trebuie sa fie cat mai mica pentru abateri minore. Pentru abateri majore si repetate banul poate fi pus pe o durata mai mare eventual propus catre admini pentru blacklist.
De asemenea operatorii nu au voie sa hotarasca ei insusi eventualele "blacklisturi". Acestea se discuta si se hotarasc de comun acord de catre toti operatorii. Rugam pe acei operatori care nu stiu pe ce durata sa seteze un ban, sa intrebe alti operatori sau eventual adminii. De exemplu un ban pe un ip de dial-up se seteaza pe MAXIM 6 ore sau pe o sala la abateri repetate (virusi, reclama) pana la 12 ore.
11. Setarea unui ban ca blacklist nu se foloseste decat pentru abateri majore si eventual sustinute de un log care sa dovedeasca acest lucru.
12. Un operator este obligat sa frecventeze canalul cat mai des. Un operator care nu s-a logat de 21 de zile, primeste remuser indiferent de accesul acestui, exceptie facand operatorul care trimite un mail la unul din admini in care isi specifica motivul lipsei.
13. Politica pentru acordarea de voice catre useri este stabilita de catre admini canalului in functie de necesitatile canalului.
Obs.: Cfm deciziei adminilor canalului #deva orice fost operator primeste voice de la unul din operatori in semn de respect pentru contributia lor adusa la canalul #deva. Daca nu vorbesc, sau doar cer voice pentru a sta "mai sus" li se va lua voice'ul, ei putand sa il ceara cand se intorc.
14. Recomandarea managerului canalului #constanta este ca operatorii sa nu isi schimbe nickname-ul foarte des, putand fi astfel recunoscuti mai usor de catre userii canalului.
15. Limbajul urat si cuvintele jignitoare intre operatori pe canalul #constanta si pe opnotice vor fi tratate sever.
16. Operatorii sunt rugati sa stea pe canalul #devaops pentru o comunicare mai buna intre ei. Canalul #devaops nu este canal public. Userii pot intra sa ceara ajutor, dar nu au voie sa stea pe canal.
17. Daca nickname-ul dvs ca operator este luat nu aveti voie sa ii dati ban decat daca acea persoana abuzeaza de acel nickname batjocorindu-va pe canal cu nickname-ul dvs.
Trebuie inteles foarte clar ca nicknameurile nu sunt proprietate si dupa regulile UnderNet pot fi folosite de oricine.
Nerespectarea oricareia din aceste reguli poate duce la suspend imediat de catre un admin, sau operator ( in caz ca exista dovada clara a nerespectarii ) sau chiar la modificarea accesului, bineinteles dupa ce abaterea este discutata de catre admini
Propun ca acest thread sa fie mutat intro alta sectiune, dupa ce v-a fi revizuit/modifica/editat de operatorii canalului si al forumului.